MINGGU 34
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI : ISNIN
MATA PELAJARAN
|
BAHASA MELAYU
|
TARIKH
|
01.09.2014
|
TINGKATAN
|
CUTI SEMPENA
HARI KEMERDEKAAN
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI : SELASA
MATA PELAJARAN
|
BAHASA MELAYU
|
TARIKH
|
02.09.2014
|
TINGKATAN
|
5K9
|
MASA
|
0705- 0815
|
TAJUK
|
PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM 2014
BAHASA INGGERIS 1
0740 - 0925
( 1 JAM 45 MINIT )
|
MATA PELAJARAN
|
BAHASA MELAYU
|
TARIKH
|
02.09.2014
|
TINGKATAN
|
4K1
|
MASA
|
0815 - 0925
|
TAJUK
|
RUMUSAN DAN PEMAHAMAN : Kepentingan Audit
Bahasa dalam Perkhidmatan Awam dan Sebab-sebab Bahasa Kebangsaan diabaikan.
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir
pelajaran, murid dapat :
1.
Membaca petikan dengan teliti dan kemudiannya memberi
ulasan tentang petikan yang diberi.
2.
Menyenaraikan sekurang-kurangnya sembilan manfaat audit
bahasa dalam perkhidmatan awam dan empat sebab bahasa kebangsaan diabaikan.
3.
Menjawab tiga soalan pemahaman dengan betul dan ayat
yang lengkap.
|
FOKUS UTAMA
FOKUS SAMPINGAN
|
7.0 :
7.1 : Aras 1 ( i )
8.0 :
8.1 : Aras 1 ( i )
|
AKTIVITI
|
1.
Pelajar membaca petikan dan memberi ulasan tentang
petikan yang diberi.
2.
Dalam bentuk kumpulan, pelajar dikehendaki mengumpul isi
tersurat dan tersirat.
3.
Pelajar membentangkan hasil perbincangan.
|
KEMAHIRAN BAHASA
|
1.
Kemahiran mendengar dan bertutur.
2.
Kemahiran membaca dan menulis.
|
SISTEM BAHASA
|
TATABAHASA :
Sintaksis
KOSA KATA :
audit bahasa, termaktub, perdebatan
SEBUTAN DAN
INTONASI : Baku
|
PENGISIAN KURIKULUM
|
ILMU : Pendidikan
Moral
NILAI : patriotisme,
prihatin, kerjasama, tanggungjawab
BBM :
buku kerja
ABM :
Soalan dan penyoalan
|
KEMAHIRAN BERNILAI TAMBAH
|
merumuskan,
meringkaskan
|
REFLEKSI
|
Pelajar berjaya membentangkan hasil
perbincangan. Maklumat yang dikehendaki berjaya dikumpul.
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI : RABU
MATA PELAJARAN
|
BAHASA MELAYU
|
TARIKH
|
03.09.2014
|
TINGKATAN
|
4K1
|
MASA
|
0815 - 0925
|
TAJUK
|
KARANGAN BERDASARKAN BAHAN RANGSANGAN
: Bantuan untuk Orang Kelainan Upaya
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir
pelajaran, murid dapat :
1.
Meneliti maklumat yang diberi dan memberi ulasan tentang
maklumat berkenaan.
2.
Menyatakan sekurang-kurangnya tiga bentuk bantuan yang boleh dihulurkan
kepada Orang Kelainan Upaya.
3.
Menyatakan maklumat penting dalam setiap perenggan
pengenalan, huraian isi dan penutup berdasarkan kehendak tugasan.
|
FOKUS UTAMA
FOKUS SAMPINGAN
|
2.0 :
2.4 : Aras 1 (ii)
7.0 : 7.1
: Aras 1 (i)
|
AKTIVITI
|
1.
Pelajar meneliti dan memberi ulasan tentang maklumat
yang diberi.
2.
Dalam bentuk kumpulan, pelajar membincangkan maklumat penting
yang patut ada dalam setiap perenggan pengenalan, huraian isi dan penutup
serta mengolahnya dalam satu perenggan yang lengkap.
3.
Pelajar membentangkan hasil perbincangan.
4.
Pelajar menyalin rangka karangan yang dihasilkan.
|
KEMAHIRAN BAHASA
|
1. Kemahiran mendengar dan bertutur.
2. Kemahiran membaca dan menulis.
|
SISTEM BAHASA
|
TATABAHASA :
kata kerja
KOSA KATA :
diskriminasi, kemahiran, berdikari
SEBUTAN DAN
INTONASI : Baku
|
PENGISIAN KURIKULUM
|
ILMU : Ekonomi
NILAI : prihatin,
kasih sayang, kerjasama, rasional
BBM : Papan tulis, kad manila
ABM : Soalan dan Penyoalan
|
KEMAHIRAN BERNILAI TAMBAH
|
Mengenal pasti
sebab akibat
Menjana idea
|
REFLEKSI
|
Pelajar berjaya membentangkan contoh huraian
isi masing-masing. Penambahbaikan maklumat berjaya dilakukan.
|
MATA PELAJARAN
|
BAHASA MELAYU
|
TARIKH
|
03.09.2014
|
TINGKATAN
|
5S1
|
MASA
|
0945 - 1055
|
TAJUK
|
PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM 2014
SEJARAH 2
1010 – 1240
( 2 JAM 30 MINIT )
|
MATA PELAJARAN
|
BAHASA MELAYU
|
TARIKH
|
03.09.2014
|
TINGKATAN
|
4S2
|
MASA
|
1130 - 1240
|
TAJUK
|
RUMUSAN DAN PEMAHAMAN : Kepentingan Audit
Bahasa dalam Perkhidmatan Awam dan Sebab-sebab Bahasa Kebangsaan diabaikan.
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir
pelajaran, murid dapat :
1.
Membaca petikan dengan teliti dan kemudiannya memberi
ulasan tentang petikan yang diberi.
2.
Menyenaraikan sekurang-kurangnya sembilan manfaat audit
bahasa dalam perkhidmatan awam dan empat sebab bahasa kebangsaan diabaikan.
3.
Menjawab tiga soalan pemahaman dengan betul dan ayat
yang lengkap.
|
FOKUS UTAMA
FOKUS SAMPINGAN
|
7.0 :
7.1 : Aras 1 ( i )
8.0 :
8.1 : Aras 1 ( i )
|
AKTIVITI
|
1.
Pelajar membaca petikan dan memberi ulasan tentang
petikan yang diberi.
2.
Dalam bentuk kumpulan, pelajar dikehendaki mengumpul isi
tersurat dan tersirat.
3.
Pelajar membentangkan hasil perbincangan.
|
KEMAHIRAN BAHASA
|
1.
Kemahiran mendengar dan bertutur.
2.
Kemahiran membaca dan menulis.
|
SISTEM BAHASA
|
TATABAHASA :
Sintaksis
KOSA KATA :
audit bahasa, termaktub, perdebatan
SEBUTAN DAN
INTONASI : Baku
|
PENGISIAN KURIKULUM
|
ILMU : Pendidikan
Moral
NILAI : patriotisme,
prihatin, kerjasama, tanggungjawab
BBM :
buku kerja
ABM :
Soalan dan penyoalan
|
KEMAHIRAN BERNILAI TAMBAH
|
merumuskan,
meringkaskan
|
REFLEKSI
|
Pelajar berjaya membentangkan hasil
perbincangan. Maklumat yang dikehendaki berjaya dikumpul.
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI : KHAMIS
MATA PELAJARAN
|
BAHASA MELAYU
|
TARIKH
|
04.09.2014
|
TINGKATAN
|
4S2
|
MASA
|
0815 - 0925
|
TAJUK
|
KARANGAN BERDASARKAN BAHAN RANGSANGAN
: Bantuan untuk Orang Kelainan Upaya
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir
pelajaran, murid dapat :
1.
Meneliti maklumat yang diberi dan memberi ulasan tentang
maklumat berkenaan.
2.
Menyatakan sekurang-kurangnya tiga bentuk bantuan yang boleh dihulurkan
kepada Orang Kelainan Upaya.
3.
Menyatakan maklumat penting dalam setiap perenggan
pengenalan, huraian isi dan penutup berdasarkan kehendak tugasan.
|
FOKUS UTAMA
FOKUS SAMPINGAN
|
2.0 :
2.4 : Aras 1 (ii)
7.0 : 7.1
: Aras 1 (i)
|
AKTIVITI
|
1.
Pelajar meneliti dan memberi ulasan tentang maklumat
yang diberi.
2.
Dalam bentuk kumpulan, pelajar membincangkan maklumat penting
yang patut ada dalam setiap perenggan pengenalan, huraian isi dan penutup
serta mengolahnya dalam satu perenggan yang lengkap.
3.
Pelajar membentangkan hasil perbincangan.
4.
Pelajar menyalin rangka karangan yang dihasilkan.
|
KEMAHIRAN BAHASA
|
1. Kemahiran mendengar dan bertutur.
2. Kemahiran membaca dan menulis.
|
SISTEM BAHASA
|
TATABAHASA :
kata kerja
KOSA KATA :
diskriminasi, kemahiran, berdikari
SEBUTAN DAN
INTONASI : Baku
|
PENGISIAN KURIKULUM
|
ILMU : Ekonomi
NILAI : prihatin,
kasih sayang, kerjasama, rasional
BBM : Papan tulis, kad manila
ABM : Soalan dan Penyoalan
|
KEMAHIRAN BERNILAI TAMBAH
|
Mengenal pasti
sebab akibat
Menjana idea
|
REFLEKSI
|
Pelajar berjaya membentangkan contoh huraian
isi masing-masing. Penambahbaikan maklumat berjaya dilakukan.
|
MATA PELAJARAN
|
BAHASA MELAYU
|
TARIKH
|
04.09.2014
|
TINGKATAN
|
5K9
|
MASA
|
1130 - 1240
|
TAJUK
|
PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM 2014
MATEMATIK 2
1010 – 1240
( 2 JAM 30 MINIT )
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI : JUMAAT
MATA PELAJARAN
|
BAHASA MELAYU
|
TARIKH
|
05.09.2014
|
TINGKATAN
|
5S1
|
MASA
|
0815 – 0925
|
TAJUK
|
PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM 2014
FIZIK 1
0725 – 0840
( 1 JAM 15 MINIT )
FIZIK II
0910 – 1140
( 2 JAM 30 MINIT )
|
MATA PELAJARAN
|
BAHASA MELAYU
|
TARIKH
|
05.09.2014
|
TINGKATAN
|
5K9
|
MASA
|
0940 - 1040
|
TAJUK
|
PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM 2014
PSV
1025 – 1140
( 1 JAM 15 MINIT )
|
No comments:
Post a Comment