MINGGU 42
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI : ISNIN
MATA PELAJARAN
|
BAHASA MELAYU
|
TARIKH
|
13.10.2014
|
TINGKATAN
|
4S2 ( 0705 –
0815 )
4K1 ( 1130 –
1240 )
|
TAJUK
|
PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN
MATEMATIK 1
0810 - 0925
( 1 JAM 15 MINIT )
MATEMATIK 11
1010 - 1240
( 2 JAM 30 MINIT )
|
MATA PELAJARAN
|
BAHASA MELAYU
|
TARIKH
|
13.10.2014
|
TINGKATAN
|
5S1
|
MASA
|
0815 – 0925
|
TAJUK
|
SEMUA PELAJAR TINGKATAN LIMA
CUTI
SEMPENA PEPERIKSAAN PT3
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI : SELASA
MATA PELAJARAN
|
BAHASA MELAYU
|
TARIKH
|
14.10.2014
|
TINGKATANa
|
5K9
|
MASA
|
0705- 0815
|
TAJUK
|
SEMUA PELAJAR TINGKATAN LIMA
CUTI
SEMPENA PEPERIKSAAN PT3
|
MATA PELAJARAN
|
BAHASA MELAYU
|
TARIKH
|
14.10.2014
|
TINGKATAN
|
4K1
|
MASA
|
0815 - 0925
|
TAJUK
|
PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN
SAINS 1
0810 - 0925
( 1 JAM 15 MINIT )
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI : RABU
MATA PELAJARAN
|
BAHASA MELAYU
|
TARIKH
|
15.10.2014
|
TINGKATAN
|
4K1
|
MASA
|
0815 - 0925
|
TAJUK
|
PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN
GEOGRAFI 1
0810 – 0925
( I JAM 15 MINIT )
|
MATA PELAJARAN
|
BAHASA MELAYU
|
TARIKH
|
15.10.2014
|
TINGKATAN
|
5S1
|
MASA
|
0945 - 1055
|
TAJUK
|
SEMUA PELAJAR TINGKATAN LIMA
CUTI
SEMPENA PEPERIKSAAN PT3
|
MATA PELAJARAN
|
BAHASA MELAYU
|
TARIKH
|
15.10.2014
|
TINGKATAN
|
4S2
|
MASA
|
1130 - 1240
|
TAJUK
|
PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN
BIOLOGI II
1010 – 1240
( 2 JAM 30 MINIT )
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI : KHAMIS
MATA PELAJARAN
|
BAHASA MELAYU
|
TARIKH
|
16.10.2014
|
TINGKATAN
|
4S2
|
MASA
|
0815 – 0925
|
TAJUK
|
PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN
MATEMATIK TAMBAHAN 1
0725 – 0925
( 2 JAM )
|
MATA PELAJARAN
|
BAHASA MELAYU
|
TARIKH
|
16.10.2014
|
TINGKATAN
|
5K9
|
MASA
|
1130 – 1240
|
TAJUK
|
SEMUA PELAJAR TINGKATAN LIMA
CUTI
SEMPENA PEPERIKSAAN PT3
|
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI : JUMAAT
MATA PELAJARAN
|
BAHASA MELAYU
|
TARIKH
|
17.10.2014
|
TINGKATAN
|
5S1 ( 0815 – 0925 )
5K9 ( 0940 –
1040 )
|
TAJUK
|
KARANGAN RESPONS TERBUKA : Peranan
Ibu Bapa Membentuk Semangat Patriotik dalam Kalangan Anak-anak.
|
OBJEKTIF
|
Pada akhir pelajaran, murid dapat :
1.
Membaca soalan untuk menentukan jenis dan kehendak
karangan.
2.
Menyatakan sekurang-kurangnya lima peranan ibu bapa untuk memupuk
semangat patriotik dalam kalangan anak-anak mereka.
3.
Menyatakan maklumat penting dalam setiap perenggan
pengenalan, huraian isi dan penutup berdasarkan kehendak tugasan.
|
FOKUS UTAMA
FOKUS SAMPINGAN
|
2.0
: 2.4 : Aras 1 (ii)
7.0 :
7.1 : Aras 1 (i)
|
AKTIVITI
|
1.
Pelajar membaca soalan serta menyatakan jenis karangan
serta kehendak tugasan.
2.
Secara berkumpulan, pelajar menghuraikan satu peranan
ibu bapa untuk memupuk semangat patriotik dalam kalangan anak-anak mereka.
3.
Setiap kumpulan membentangkan hasil perbincangan.
4.
Guru mengulas dan menambah maklumat yang sesuai.
|
KEMAHIRAN BAHASA
|
1.
Kemahiran mendengar dan bertutur.
2.
Kemahiran membaca dan menulis.
|
SISTEM BAHASA
|
TATABAHASA :
kata adjektif
KOSA KATA :
suri teladan, ironi
SEBUTAN DAN INTONASI : Baku
|
PENGISIAN KURIKULUM
|
ILMU
: Sejarah
NILAI
: patriotik,
hormat-menghormati, kasih sayang
BBM
: Papan tulis, kad manila
ABM
: Soalan dan Penyoalan
|
KEMAHIRAN BERNILAI TAMBAH
|
Mengenal pasti sebab akibat
Menjana idea
|
REFLEKSI
|
Setiap kumpulan berjaya membentangkan huraian
idea masing-masing. Manakala pelajar 5K9 hanya diminta menulis apa-apa sahaja
yang mereka boleh tulis dan menghantarnya sebaik masa tamat.
|
No comments:
Post a Comment