RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Sunday, November 9, 2014

MINGGU 42
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI  : ISNIN
MATA PELAJARAN
BAHASA MELAYU
TARIKH
13.10.2014
TINGKATAN
4S2 ( 0705 – 0815 )
4K1 ( 1130 – 1240 )
TAJUK
PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN

MATEMATIK 1
0810 - 0925
( 1 JAM 15 MINIT )

MATEMATIK 11
1010 - 1240
( 2 JAM 30 MINIT )

MATA PELAJARAN
BAHASA MELAYU
TARIKH
13.10.2014
TINGKATAN
5S1
MASA
0815 – 0925
TAJUK
SEMUA PELAJAR TINGKATAN LIMA
CUTI
SEMPENA PEPERIKSAAN PT3
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI  : SELASA
MATA PELAJARAN
BAHASA MELAYU
TARIKH
14.10.2014
TINGKATANa
5K9
MASA
0705- 0815
TAJUK
SEMUA PELAJAR TINGKATAN LIMA
CUTI
SEMPENA PEPERIKSAAN PT3

MATA PELAJARAN
BAHASA MELAYU
TARIKH
14.10.2014
TINGKATAN
4K1
MASA
0815 - 0925
TAJUK
PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN

SAINS 1
0810 - 0925
( 1 JAM 15 MINIT )
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI  : RABU
MATA PELAJARAN
BAHASA MELAYU
TARIKH
15.10.2014
TINGKATAN
4K1
MASA
0815 - 0925
TAJUK
PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN

GEOGRAFI 1
0810 – 0925
( I JAM 15 MINIT )

MATA PELAJARAN
BAHASA MELAYU
TARIKH
15.10.2014
TINGKATAN
5S1
MASA
0945 - 1055
TAJUK
SEMUA PELAJAR TINGKATAN LIMA
CUTI
SEMPENA PEPERIKSAAN PT3

MATA PELAJARAN
BAHASA MELAYU
TARIKH
15.10.2014
TINGKATAN
4S2
MASA
1130 - 1240
TAJUK
PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN

BIOLOGI  II
1010 – 1240
( 2 JAM 30 MINIT )
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI  : KHAMIS
MATA PELAJARAN
BAHASA MELAYU
TARIKH
16.10.2014
TINGKATAN
4S2
MASA
0815 – 0925
TAJUK
PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN

MATEMATIK TAMBAHAN 1
0725 – 0925
( 2 JAM )

MATA PELAJARAN
BAHASA MELAYU
TARIKH
16.10.2014
TINGKATAN
5K9
MASA
1130 – 1240
TAJUK
SEMUA PELAJAR TINGKATAN LIMA
CUTI
SEMPENA PEPERIKSAAN PT3
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI  : JUMAAT
MATA PELAJARAN
BAHASA MELAYU
TARIKH
17.10.2014
TINGKATAN
5S1  ( 0815 – 0925 )
5K9 ( 0940 – 1040 )
TAJUK
KARANGAN RESPONS TERBUKA  :  Peranan Ibu Bapa Membentuk Semangat Patriotik dalam Kalangan Anak-anak.
OBJEKTIF
Pada akhir pelajaran, murid dapat :
1.      Membaca soalan untuk menentukan jenis dan kehendak karangan.
2.      Menyatakan sekurang-kurangnya  lima peranan ibu bapa untuk memupuk semangat patriotik dalam kalangan anak-anak mereka.
3.      Menyatakan maklumat penting dalam setiap perenggan pengenalan, huraian isi dan penutup berdasarkan kehendak tugasan.
FOKUS UTAMA
FOKUS SAMPINGAN
2.0  :  2.4  : Aras 1 (ii)
7.0 :   7.1  : Aras 1 (i)
AKTIVITI
1.      Pelajar membaca soalan serta menyatakan jenis karangan serta kehendak tugasan.
2.      Secara berkumpulan, pelajar menghuraikan satu peranan ibu bapa untuk memupuk semangat patriotik dalam kalangan anak-anak mereka.
3.      Setiap kumpulan membentangkan hasil perbincangan.
4.      Guru mengulas dan menambah maklumat yang sesuai.
KEMAHIRAN BAHASA
1.   Kemahiran mendengar dan bertutur.
2.   Kemahiran membaca dan menulis.
SISTEM BAHASA
TATABAHASA   :   kata adjektif
KOSA KATA      :    suri teladan, ironi
SEBUTAN DAN INTONASI  : Baku
PENGISIAN KURIKULUM
ILMU  :   Sejarah
NILAI  :   patriotik, hormat-menghormati, kasih sayang
BBM   :   Papan tulis, kad manila
ABM   :   Soalan dan Penyoalan
KEMAHIRAN BERNILAI TAMBAH
Mengenal pasti sebab akibat
Menjana idea
REFLEKSI
Setiap kumpulan berjaya membentangkan huraian idea masing-masing. Manakala pelajar 5K9 hanya diminta menulis apa-apa sahaja yang mereka boleh tulis dan menghantarnya sebaik masa tamat.




No comments:

Post a Comment