HARI : ISNIN
TARIKH : 13.06.2011 MENGAWAS SPM ULANGAN DI SMK TARAT |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI : SELASA
TARIKH : 14.06.2011 MENGAWAS SPM ULANGAN DI SMK TARAT |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI : RABU
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 15.06.2011 |
KELAS | 5K5 ( 0815 – 0925 ) 5K4 ( 1130 – 1240 ) |
TAJUK | PERBINCANGAN SKEMA JAWAPAN BM2 : Rumusan dan Tatabahasa |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran, murid dapat :
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 7.0 : 7.5 : Aras 1 (v) 8.0 : 8.2 : Aras 1 (ii) |
AKTIVITI |
|
SISTEM BAHASA | TATABAHASA : sintaksis KOSA KATA : integriti, wadah, menongkah, telor |
PENGISIAN KURIKULUM | ILMU : PSK NILAI : kerajinan, rasional, kebebasan KNT : merumuskan, meringkaskan |
REFLEKSI | Pelajar menyalin jawapan yang betul. |
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 15.06.2011 |
KELAS | 4S3 |
MASA | 1020 - 1130 |
TAJUK | TATABAHASA |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran, murid dapat : 1. Membina ayat dengan betul dan gramatis daripada perkataan yang diberi. 2. Menyatakan 3. Mengenal pasti kesalahan ejaan, imbuhan, istilah dan bahasa yang terdapat dalam ayat dan membetulkannya. 4. Menyatakan peribahasa yang sesuai dengan situasi yang diberi. |
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 7.0 : 7.2 : Aras 2 ( ii ) 2.0 : 2.7 : Aras 1 (v) |
AKTIVITI |
|
SISTEM BAHASA | TATABAHASA : sintaksis KOSA KATA : rebah-rempah, hancur luluh, mekanisme |
PENGISIAN KURIKULUM | ILMU : Pengajian Am NILAI : rasional, kerjasama, menghargai KNT : menyelesaikan masalah |
REFLEKSI | Perbincangan jawapan berjaya dilaksanakan dan pelajar membuat pembetulan. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI : KHAMIS
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 16.06.2011 |
KELAS | 4S3 |
MASA | 0815 - 0925 |
TAJUK | KARANGAN BERDASARKAN BAHAN RANGSANGAN : faktor-faktor pelajar lelaki semakin berkurangan di IPTA |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran, murid dapat :
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 2.0 : 2.4 : Aras 1 (ii) 7.0 : 7.1 : Aras 1 (i) |
AKTIVITI |
|
SISTEM BAHASA | TATABAHASA : sintaksis KOSA KATA : pemikiran, kemahiran |
PENGISIAN KURIKULUM | ILMU : Geografi NILAI : kerjasama, rasional, kerajinan KNT : mengenal pasti idea utama dan idea sokongan |
REFLEKSI | Pelajar mencatat maklumat yang telah dibincangkan setelah diperbaiki oleh guru. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI : JUMAAT
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 17.06.2011 |
KELAS | 5S1 |
MASA | 0705 - 0815 |
TAJUK | PERBINCANGAN SKEMA JAWAPAN BM1 |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran, murid dapat :
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 2.0 : 2.4 : Aras 1 (ii) 7.0 : 7.1 : Aras 1 (i) |
AKTIVITI |
|
SISTEM BAHASA | TATABAHASA : sintaksis KOSA KATA : teknik, sifar, menyeludup |
PENGISIAN KURIKULUM | ILMU : Pengajian Am NILAI : kerjasama, rasional, ketekunan KNT : Mengenal pasti sebab akibat |
REFLEKSI | Rangka karangan berjaya dihasilkan |
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 17.06.2011 |
KELAS | 5K4 ( 0815 – 0925 ) 5K5 ( 1040 – 1140 ) |
TAJUK | PERBINCANGAN SKEMA JAWAPAN BM2 : Pemahaman KOMSAS |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran, murid dapat :
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 10.0 : 10.4 : Aras 1 (iii) 8.0 : 8.2 : Aras 1 (ii) |
AKTIVITI |
|
SISTEM BAHASA | TATABAHASA : sintaksis KOSA KATA : nurani, menusuk, meluncur |
PENGISIAN KURIKULUM | ILMU : Kesusasteraan Melayu NILAI : hemah tinggi, kasih sayang, baik hati KNT : Menyelesaikan masalah |
REFLEKSI | Semua pelajar berjaya menyalin jawapan yang betul |
No comments:
Post a Comment