HARI : ISNIN
TARIKH : 02.05.2011
CUTI UMUM HARI PEKERJA |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI : SELASA
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 03.05.2011 |
KELAS | 5S1 ( 0815 – 0925 ) 5K4 ( 1020 – 1130 ) 5K5 ( 1130 – 1240 ) |
TAJUK | NOVEL KABUS DI PERBUKITAN : Tema Persoalan |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran, murid dapat :
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 10.0 : 10.4 : Aras 1 (iii) 7.0 : 7.3 : Aras 1 (iii) |
AKTIVITI |
|
SISTEM BAHASA | TATABAHASA : kata adjektif KOSA KATA : ekstrovert, biopsi, terpisat-pisat, transaksi |
PENGISIAN KURIKULUM | ILMU : Pendidikan Moral NILAI : Patriotisme, kasih sayang, hemah tinggi KNT : Menganalisis |
REFLEKSI | Maklumat yang diperlukan berjaya dikumpul. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI : RABU
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 04.05.2011 |
KELAS | 5K5 ( 0815 – 0925 ) 5K4 ( 1130 – 1240 ) |
TAJUK | RUMUSAN DAN PEMAHAMAN RUMUSAN : Kepentingan Pendidikan Kemahiran dan rintangan untuk merealisasikannya. |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran, murid dapat :
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 7.0 : 7.5 : Aras 1 (v) 8.0 : 8.2 : Aras 1 (ii) |
AKTIVITI |
|
SISTEM BAHASA | TATABAHASA : sintaksis KOSA KATA : celik, transformasi, graduan |
PENGISIAN KURIKULUM | ILMU : Kemasyarakatan NILAI : kerajinan, rasional, kebebasan KNT : merumuskan, meringkaskan |
REFLEKSI | Semua pelajar berjaya menggaris maklumat untuk isi tersurat dan mencatat nota isi tersirat. |
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 04.05.2011 |
KELAS | 4S3 |
MASA | 1020 - 1130 |
TAJUK | PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN BAHASA INGGERIS 2 1025 – 1240 ( 2 JAM 15 MINIT ) |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI : KHAMIS
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 05.05.2011 |
KELAS | 4S3 |
MASA | 0815 - 0925 |
TAJUK | PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN SEJARAH 1 0825 – 0925 ( 1 JAM ) |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI : JUMAAT
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 06.05.2011 |
KELAS | 5S1 ( 0705 – 0815 ) 5K4 ( 0815 – 0925 ) 5K5 ( 1040 – 1140 ) |
TAJUK | KARANGAN RESPONS TERBUKA : Tanggungjawab anak-anak terhadap ibu bapa. |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran, murid dapat : 1. Membaca soalan karangan untuk menentukan jenis karangan dan kehendak tugasan. 2. Mengenal pasti sekurang-kurangnya lima tanggungjawab yang sepatutnya dilaksanakan oleh anak-anak terhadap ibu bapa mereka. 3. Menyatakan maklumat penting dalam setiap perenggan an pengenalan, huraian isi dan penutup berdasarkan kehendak tugasan. |
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 2.0 : 2.4 : Aras 1 (ii) 7.0 : 7.1 : Aras 1 (i) |
AKTIVITI |
|
SISTEM BAHASA | TATABAHASA : sintaksis KOSA KATA : suri teladan |
PENGISIAN KURIKULUM | ILMU : Geografi NILAI : ketekunan, kerjasama, hemah tinggi KNT : menjana idea |
REFLEKSI | Pelajar 5S1 berjaya membuat rangka karangan sendiri dengan bimbingan guru. Pelajar 5K4 dan 5K5 menyalin rangka karangan dan membuat karangan berdasarkan rangka yang telah dibincangkan. |
RPH ditulis dengan baik dan terperinci. Tahniah!
ReplyDelete