HARI : ISNIN
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 16.05.2011 |
KELAS | 5S1 |
MASA | 0705 - 0815 |
TAJUK | PEPERIKSAAN PENGGAL 1 PENDIDIKAN ISLAM 2 0710 - 0920 ( 1 jam 40 minit ) |
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 16.05.2011 |
KELAS | 4S3 |
MASA | 1055 - 1205 |
TAJUK | PERBINCANGAN SKEMA JAWAPAN BM2 : Pemahaman KOMSAS |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran, murid dapat :
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 10.0 : 10.4 : Aras 1 (iii) 8.0 : 8.2 : Aras 1 (ii) |
AKTIVITI |
|
SISTEM BAHASA | TATABAHASA : sintaksis KOSA KATA : menajak, terpisat-pisat, resam |
PENGISIAN KURIKULUM | ILMU : Kesusasteraan Melayu NILAI : hemah tinggi, kasih sayang, baik hati KNT : Menyelesaikan masalah |
REFLEKSI | Semua pelajar berjaya menyalin jawapan yang betul |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI : SELASA
TARIKH : 17 MEI 2011
CUTI UMUM HARI WESAK |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI : RABU
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 18.05.2011 |
KELAS | 5K5 ( 0815 – 0925 ) 5K4 ( 1130 – 1240 ) |
TAJUK | PEPERIKSAAN PENGGAL 1 PELAJAR MEMBUAT ULANG KAJI |
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 18.05.2011 |
KELAS | 4S3 |
MASA | 1020 - 1130 |
TAJUK | PERBINCANGAN SKEMA JAWAPAN BM2 : Rumusan dan Tatabahasa |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran, murid dapat :
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 7.0 : 7.5 : Aras 1 (v) 8.0 : 8.2 : Aras 1 (ii) |
AKTIVITI |
|
SISTEM BAHASA | TATABAHASA : sintaksis KOSA KATA : beranakkan, kekangan, |
PENGISIAN KURIKULUM | ILMU : Kemasyarakatan NILAI : kerajinan, rasional, kebebasan KNT : merumuskan, meringkaskan |
REFLEKSI | Pelajar menyalin jawapan yang betul. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI : KHAMIS
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 19.05.2011 |
KELAS | 4S3 |
MASA | 0815 - 0925 |
TAJUK | PERBINCANGAN SKEMA JAWAPAN BM1 |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran, murid dapat :
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 2.0 : 2.4 : Aras 1 (ii) 7.0 : 7.1 : Aras 1 (i) |
AKTIVITI |
|
SISTEM BAHASA | TATABAHASA : sintaksis KOSA KATA : memacu, pelestarian, mengekang |
PENGISIAN KURIKULUM | ILMU : Pendidikan Jasmani dan Kesihatan NILAI : kerjasama, rasional, kerajinan KNT : Mengenal pasti sebab akibat |
REFLEKSI | Rangka karangan berjaya dihasilkan |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI : JUMAAT
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 20.05.2011 |
KELAS | 5S1 |
MASA | 0705 - 0815 |
TAJUK | PEPERIKSAAN PENGGAL 1 BIOLOGI 3 0710 – 0840 ( 1jam 30 minit ) |
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 20.05.2011 |
KELAS | 5K4 ( 0815 – 0925 ) 5K5 ( 1040 – 1140 ) |
TAJUK | PERBINCANGAN SKEMA JAWAPAN BM1 : Bahagian A |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran, murid dapat :
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 2.0 : 2.4 : Aras 1 (ii) 7.0 : 7.1 : Aras 1 (i) |
AKTIVITI |
|
SISTEM BAHASA | TATABAHASA : kata adjektif KOSA KATA : pelanggaran, formula, mekanisme |
PENGISIAN KURIKULUM | ILMU : Pendidikan Moral NILAI : baik hati, kerjasama, hemah tinggi KNT : Menjana idea |
REFLEKSI | Maklumat yang diperlukan berjaya dikumpul. |
Terima kasih kerana telah menyediakan blog rph yang serba lengkap untuk minggu ke 20.
ReplyDeleteDiharap dengannyua dapat sedikit sebanyak memperbaiki prestasi pencapaian murid dalam mp yang cg ajar. Insyaallah.
" a person with a strong, self-defined identity and self-confidence may be more successful in life than people who think that having a college degree will bringh success"