HARI : ISNIN
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 04.03.2013 |
TINGKATAN | 5K9 ( 0705 – 0815 ) 5K8 ( 11.30 – 1240 ) |
TAJUK | PERBINCANGAN SKEMA JAWAPAN BM2 : RUMUSAN DAN PEMAHAMAN |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran, murid dapat :
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 7.0 : 7.1 : Aras 1 ( i ) 8.0 : 8.1 : Aras 1 ( i ) |
AKTIVITI |
|
KEMAHIRAN BAHASA |
|
SISTEM BAHASA | TATABAHASA : Kata kerja KOSA KATA : komitmen, diempang, bersimpang SEBUTAN DAN INTONASI : Baku |
PENGISIAN KURIKULUM | ILMU : Pendidikan Moral NILAI : kasih sayang, berdikari, hormat-menghormati BBM : lembaran edaran ABM : Soalan dan penyoalan |
KEMAHIRAN BERNILAI TAMBAH | merumuskan, meringkaskan Menyelesaikan masalah |
REFLEKSI | Pelajar berjaya menyalin jawapan rumusan dengan format yang betul dan menyalin jawapan soalan pemahamannya dalam ayat yang lengkap. |
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 04.03.2013 |
TINGKATAN | 5K2 |
MASA | 0945 - 1055 |
TAJUK | PEPERIKSAAN AWAL TAHUN
5K2 PERDAGANGAN 2 1040 - 1240 ( 2 JAM ) |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI : SELASA
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 05.03.2013 |
TINGKATAN | 5K2 ( 0705 – 0815 ) 5S2 ( 1055 - 1205 ) |
TAJUK | PERBINCANGAN SKEMA JAWAPAN BM2 : RUMUSAN DAN PEMAHAMAN |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran, murid dapat :
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 7.0 : 7.1 : Aras 1 ( i ) 8.0 : 8.1 : Aras 1 ( i ) |
AKTIVITI |
|
KEMAHIRAN BAHASA |
|
SISTEM BAHASA | TATABAHASA : Kata kerja KOSA KATA : komitmen, diempang, bersimpang SEBUTAN DAN INTONASI : Baku |
PENGISIAN KURIKULUM | ILMU : Pendidikan Moral NILAI : kasih sayang, berdikari, hormat-menghormati BBM : lembaran edaran ABM : Soalan dan penyoalan |
KEMAHIRAN BERNILAI TAMBAH | merumuskan, meringkaskan Menyelesaikan masalah |
REFLEKSI | Pelajar berjaya menyalin jawapan rumusan dengan format yang betul dan menyalin jawapan soalan pemahamannya dalam ayat yang lengkap. |
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 05.03.2013 |
TINGKATAN | 5K8 |
MASA | 0945 - 1055 |
TAJUK | PERBINCANGAN SKEMA JAWAPAN BM2 : Pemahaman KOMSAS |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran, murid dapat :
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 10.0 : 10.4 : Aras 1 (iii) 8.0 : 8.2 : Aras 1 (ii) |
AKTIVITI |
|
KEMAHIRAN BAHASA |
|
SISTEM BAHASA | TATABAHASA : Kata adjektif KOSA KATA : baruh, kerunyuk, dirgahayu, ampuh SEBUTAN DAN INTONASI : Baku |
PENGISIAN KURIKULUM | ILMU : Kesusasteraan Melayu NILAI : kasih sayang, kerajinan, kerjasama BBM : lembaran edaran ABM : Soalan dan penyoalan |
KEMAHIRAN BERNILAI TAMBAH | Membuat keputusan Menyelesaikan masalah |
REFLEKSI | Pelajar berjaya menyalin contoh jawapan mengikut cara yang betul. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI : RABU
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 06.03.2013 |
TINGKATAN | 5K9 ( 0705 – 0815 ) 5S2 ( 1130 – 1240 ) |
TAJUK | PERBINCANGAN SKEMA JAWAPAN BM2 : Pemahaman KOMSAS |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran, murid dapat :
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 10.0 : 10.4 : Aras 1 (iii) 8.0 : 8.2 : Aras 1 (ii) |
AKTIVITI |
|
KEMAHIRAN BAHASA |
|
SISTEM BAHASA | TATABAHASA : Kata adjektif KOSA KATA : baruh, kerunyuk, dirgahayu, ampuh SEBUTAN DAN INTONASI : Baku |
PENGISIAN KURIKULUM | ILMU : Kesusasteraan Melayu NILAI : kasih sayang, kerajinan, kerjasama BBM : lembaran edaran ABM : Soalan dan penyoalan |
KEMAHIRAN BERNILAI TAMBAH | Membuat keputusan Menyelesaikan masalah |
REFLEKSI | Pelajar berjaya menyalin contoh jawapan mengikut cara yang betul. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI : KHAMIS
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 07.03.2013 |
TINGKATAN | 5K9 ( 0705 – 0815 ) 5K8 ( 1020 – 1130 ) |
TAJUK | PERBINCANGAN SKEMA JAWAPAN BM2 : TATABAHASA |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran, murid dapat :
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 7.0 : 7.2 : Aras 2 ( ii ) 2.0 : 2.7 : Aras 1 (v) |
AKTIVITI |
|
KEMAHIRAN BAHASA |
|
SISTEM BAHASA | TATABAHASA : Sintaksis KOSA KATA : jawatankuasa, kerjaya, tatalaku, sembilu SEBUTAN DAN INTONASI : Baku |
PENGISIAN KURIKULUM | ILMU : Kemasyarakatan NILAI : kebersihan fizikal dan mental, kerjasama, rasional BBM : lembaran edaran ABM : Soalan dan penyoalan |
KEMAHIRAN BERNILAI TAMBAH | Menyelesaikan masalah |
REFLEKSI | Pelajar berjaya menyalin contoh jawapan mengikut cara yang betul. |
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 07.03.2013 |
TINGKATAN | 5K2 |
MASA | 1130 - 1240 |
TAJUK | PERBINCANGAN SKEMA JAWAPAN BM2 : Pemahaman KOMSAS |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran, murid dapat :
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 10.0 : 10.4 : Aras 1 (iii) 8.0 : 8.2 : Aras 1 (ii) |
AKTIVITI |
|
KEMAHIRAN BAHASA |
|
SISTEM BAHASA | TATABAHASA : Kata adjektif KOSA KATA : baruh, kerunyuk, dirgahayu, ampuh SEBUTAN DAN INTONASI : Baku |
PENGISIAN KURIKULUM | ILMU : Kesusasteraan Melayu NILAI : kasih sayang, kerajinan, kerjasama BBM : lembaran edaran ABM : Soalan dan penyoalan |
KEMAHIRAN BERNILAI TAMBAH | Membuat keputusan Menyelesaikan masalah |
REFLEKSI | Pelajar berjaya menyalin contoh jawapan mengikut cara yang betul. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI : JUMAAT
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 08 .03.2013 |
TINGKATAN | 5S2 |
MASA | 0940 - 1040 |
TAJUK | PERBINCANGAN SKEMA JAWAPAN BM2 : TATABAHASA DAN NOVEL |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran, murid dapat :
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 7.0 : 7.2 : Aras 2 ( ii ) 2.0 : 2.7 : Aras 1 (v) |
AKTIVITI |
|
KEMAHIRAN BAHASA |
|
SISTEM BAHASA | TATABAHASA : Sintaksis KOSA KATA : jawatankuasa, kerjaya, tatalaku, sembilu SEBUTAN DAN INTONASI : Baku |
PENGISIAN KURIKULUM | ILMU : Kemasyarakatan NILAI : kebersihan fizikal dan mental, kerjasama, rasional BBM : lembaran edaran ABM : Soalan dan penyoalan |
KEMAHIRAN BERNILAI TAMBAH | Menyelesaikan masalah |
REFLEKSI | Pelajar berjaya menyalin contoh jawapan mengikut cara yang betul. |
No comments:
Post a Comment