RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Thursday, May 23, 2013

MINGGU 21 ( 21 – 24 Mei 2013 )

HARI : ISNIN

MATA PELAJARAN

BAHASA MELAYU

TARIKH

21.05.2013

TINGKATAN

5K9 ( 0705 – 0815 )

5K2 ( 0945 – 1055 )

5K8 ( 1130 – 1240 )

TAJUK

PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN


 

PSV 1

0805 - 0920

( 1 jam 15 minit )


 

PSV II

0940 – 1240

( 3 jam )

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN

HARI : SELASA

MATA PELAJARAN

BAHASA MELAYU

TARIKH

21.05.2013

TINGKATAN

5K8 ( 0945 – 1055 )

5S2 ( 1055 – 1205 )

TAJUK

PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN


 

Pelajar 5K8 mengulang kaji Subjek PJK


 

FIZIK II

0940 – 1240

( 2 jam 30 minit )

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN

HARI : RABU

MATA PELAJARAN

BAHASA MELAYU

TARIKH

22.05.2013

TINGKATAN

5K2 ( 0705 – 0815 )

5S2 ( 1020 – 1130 )

5K9 ( 1130 – 1240 )

TAJUK

PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN


 

PJK

0710 - 0810

( 1 jam )


 

BIOLOGI II

1010 – 1240

( 2 jam 30 minit )

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN

HARI : KHAMIS

MATA PELAJARAN

BAHASA MELAYU

TARIKH

23 .05.2013

TINGKATAN

5K9 ( 0705 – 0815 )

5K8 ( 0945 – 1055 )

5K2 ( 1130 – 1240 )

TAJUK

Program NILAM

OBJEKTIF

Pada akhir pelajaran, murid dapat :

  1. Membaca sekurang-kurangnya sebuah buku cerita yang nipis.
  2. Menulis ulasan tentang buku cerita yang telah dibaca.

FOKUS UTAMA

FOKUS SAMPINGAN

2.0 : 2.4 : Aras 1 (ii)

7.0 : 7.1 : Aras 1 (i)

AKTIVITI

  1. Pelajar membaca buku cerita secara senyap.
  2. Pelajar menulis ulasan buku.

KEMAHIRAN BAHASA

  1. Kemahiran membaca dan menulis.

SISTEM BAHASA

TATABAHASA : sintaksis

KOSA KATA : ulasan, sinopsis

SEBUTAN DAN INTONASI : Baku

PENGISIAN KURIKULUM

ILMU : Kesusasteraan Melayu

NILAI : menghargai, kasih sayang, kerjasama

BBM : Buku Cerita, Buku Nilam

ABM : Pusat Sumber

KEMAHIRAN BERNILAI TAMBAH

Membuat kesimpulan

REFLEKSI

Semua pelajar dipastikan membaca sekurang-kurangnya sebuah buku.

RANCANGAN PELAJARAN HARIAN

HARI : JUMAAT

MATA PELAJARAN

BAHASA MELAYU

TARIKH

24 .05.2013

TINGKATAN

5S2

MASA

0940 - 1040

TAJUK


 

CUTI UMUM

HARI WESAK

No comments:

Post a Comment