RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN

Friday, September 6, 2013

MINGGU 36

MINGGU 36
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI  : ISNIN
MATA PELAJARAN
BAHASA MELAYU
TARIKH
02.09.2013
TINGKATAN
5K2 
MASA
0945 – 1055
TAJUK

PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM

SEJARAH III
0940 -1240
( 3 jam )

MATA PELAJARAN
BAHASA MELAYU
TARIKH
02.09.2013
TINGKATAN
5K8
MASA
1130 - 1240
TAJUK

PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM

SEJARAH III
0940 -1240
( 3 jam )
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI  : SELASA
MATA PELAJARAN
PEMULIHAN BAHASA MELAYU
TARIKH
03.09.2013
TINGKATAN
5K6  
MASA
0815 – 0925
TAJUK
PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM

Pelajar membuat ulangkaji sebagai persediaan untuk menduduki peperiksaan SAINS II

MATA PELAJARAN
BAHASA MELAYU
TARIKH
03.09.2013
TINGKATAN
5K8 
MASA
0945 - 1055
TAJUK
PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM

SAINS II
1010-1240
( 2 jam 30 minit )

MATA PELAJARAN
BAHASA MELAYU
TARIKH
03.09.2013
TINGKATAN
5S2
MASA
1055 - 1205
TAJUK
PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM

BIOLOGI II
1010-1240
( 2 jam 30 minit )
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI  : RABU
MATA PELAJARAN
BAHASA MELAYU
TARIKH
04.09.2013
TINGKATAN
5K2  
MASA
0705 – 0815
TAJUK
PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM

Pelajar membuat ulangkaji sebagai persediaan peperiksaan
KESUSASTERAAN MELAYU ( 1010-1240 )

MATA PELAJARAN
BAHASA MELAYU
TARIKH
04.09.2013
TINGKATAN
5S2 
MASA
1020 - 1130
TAJUK
PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM

KIMIA II
1010-1240
( 2 jam 30 minit )
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI  : KHAMIS
MATA PELAJARAN
BAHASA MELAYU
TARIKH
05.09.2013
TINGKATAN
5K2
MASA
0945 - 1055
TAJUK
PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM

Pelajar membuat ulangkaji sebagai persediaan peperiksaan
EKONOMI ASAS
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI  : JUMAAT
MATA PELAJARAN
BAHASA MELAYU
TARIKH
06 .09.2013
TINGKATAN
5S2
MASA
0940 - 1040
TAJUK
PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM

FIZIK II
0910 – 1140
( 2 jam 30 minit )


MATA PELAJARAN
BAHASA MELAYU
TARIKH
06 .09.2013
TINGKATAN
5K8
MASA
1040 - 1140
TAJUK
PERBINCANGAN SKEMA JAWAPAN PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN BM2 : RUMUSAN
OBJEKTIF
Pada akhir pelajaran, murid dapat :
1.        Membaca petikan dengan teliti dan kemudiannya memberi ulasan tentang petikan yang diberi.
2.        Mencatat  sekurang-kurangnya 8 ciri remaja harapan negara dan 3 implikasinya kepada negara.
3.        Membuat rumusan mengikut format yang betul.
FOKUS UTAMA
FOKUS SAMPINGAN
7.0  :  7.1  :  Aras 1 ( i )
8.0  :  8.1  :  Aras 1 ( i )
AKTIVITI
1.        Pelajar membaca petikan dan menjawab beberapa soalan mudah daripada petikan.
2.        Guru meminta pelajar menulis isi tersurat dan isi tersirat di papan hitam.
3.        Pelajar menulis rumusan dengan format dan cara yang betul.
KEMAHIRAN BAHASA
1.        Kemahiran mendengar dan bertutur.
2.        Kemahiran membaca dan menulis.
SISTEM BAHASA
TATABAHASA   :   Kata adjektif
KOSA KATA      :   diherdik, tegar, sumbang mahram
SEBUTAN DAN INTONASI  : Baku
PENGISIAN KURIKULUM
ILMU  :   Pendidikan Moral
NILAI  :  berhemah tinggi, kerjasama, patriotisme
BBM   :   lembaran edaran
ABM   :   Soalan dan penyoalan
KEMAHIRAN BERNILAI TAMBAH
merumuskan, meringkaskan
Menyelesaikan masalah
REFLEKSI
Pelajar berjaya menyalin rangka jawapan rumusan dan menulis rumusan mengikut format yang betul.

No comments:

Post a Comment