RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI : ISNIN
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 11.04.2011 |
KELAS | 5S1 |
MASA | 0705 - 0815 |
TAJUK | PROSA TRADISIONAL : Dua Geliga Hikmat |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran, murid dapat :
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 10.0 : 10.1 : Aras 1 ( ii ) 10.0 : 10.6 : Aras 2 ( ii ) |
AKTIVITI |
|
SISTEM BAHASA | TATABAHASA : bahasa klasik KOSA KATA : tabak, antakesuma, biti perwara |
PENGISIAN KURIKULUM | ILMU : Geografi NILAI : kerjasama, keberanian, kasih sayang KNT : Merumuskan, meringkaskan |
REFLEKSI | Pelajar berjaya mengumpul maklumat yang dibincangkan |
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 11.04.2011 |
KELAS | 4S3 |
MASA | 1055 - 1205 |
TAJUK | PROSA TRADISIONAL : Hikayat Merah Silu |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran, murid dapat :
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 10.0 : 10.1 : Aras 1 ( ii ) 10.0 : 10.4 : Aras 1 ( iv ) |
AKTIVITI |
|
SISTEM BAHASA | TATABAHASA : bahasa klasik KOSA KATA : lembur, bercintakan, mencita |
PENGISIAN KURIKULUM | ILMU : Geografi NILAI : keberanian, rasional, kebebasan KNT : mengelaskan, mengumpulkan, mengkategorikan |
REFLEKSI | Pelajar berjaya mencatat nota dan mengenal pasti maklumat yang dicari. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI : SELASA
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 12.04.2011 |
KELAS | 5S1 |
MASA | 0815 - 0925 |
TAJUK | RUMUSAN DAN PEMAHAMAN RUMUSAN : Punca-punca pelajar gagal dalam peperiksaan dan kekangan untuk mengatasinya |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran, murid dapat :
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 7.0 : 7.5 : Aras 1 (v) 8.0 : 8.2 : Aras 1 (ii) |
AKTIVITI |
|
SISTEM BAHASA | TATABAHASA : sintaksis KOSA KATA : kekangan, prestasi |
PENGISIAN KURIKULUM | ILMU : Kemasyarakatan NILAI : kerjasama, kasih sayang, kerajinan KNT : merumuskan, meringkaskan |
REFLEKSI | Semua pelajar berjaya menggaris maklumat untuk isi tersurat dan mencatat nota isi tersirat. |
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 12.04.2011 |
KELAS | 5K4 ( 1020 – 1130 ) 5K5 ( 1130 – 1240 ) |
TAJUK | PROSA TRADISIONAL : Dua Geliga Hikmat |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran, murid dapat :
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 10.0 : 10.1 : Aras 1 ( ii ) 10.0 : 10.4 : Aras 1 ( iv ) |
AKTIVITI |
|
SISTEM BAHASA | TATABAHASA : bahasa klasik KOSA KATA : tabak, antakesuma, biti perwara |
PENGISIAN KURIKULUM | ILMU : Geografi NILAI : kerjasama, keberanian, kasih sayang KNT : Merumuskan, meringkaskan |
REFLEKSI | Pelajar berjaya mengumpul maklumat yang dibincangkan |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI : RABU
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 13.04.2011 |
KELAS | 5K5 ( 0815 – 0925 ) 5K4 ( 1130 – 1240 ) |
TAJUK | RUMUSAN DAN PEMAHAMAN RUMUSAN : Punca-punca pelajar gagal dalam peperiksaan dan kekangan untuk mengatasinya |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran, murid dapat :
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 7.0 : 7.5 : Aras 1 (v) 8.0 : 8.2 : Aras 1 (ii) |
AKTIVITI |
|
SISTEM BAHASA | TATABAHASA : sintaksis KOSA KATA : kekangan, prestasi |
PENGISIAN KURIKULUM | ILMU : Kemasyarakatan NILAI : kerjasama, kasih sayang, kerajinan KNT : merumuskan, meringkaskan |
REFLEKSI | Semua pelajar berjaya menggaris maklumat untuk isi tersurat dan mencatat nota isi tersirat. |
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 13.04.2011 |
KELAS | 4S3 |
MASA | 1020 - 1130 |
TAJUK | TATABAHASA |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran, murid dapat :
|
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 7.0 : 7.2 : Aras 2 ( ii ) 2.0 : 2.7 : Aras 1 (v) |
AKTIVITI |
|
SISTEM BAHASA | TATABAHASA : sintaksis KOSA KATA : tengik, hamis, hanyir |
PENGISIAN KURIKULUM | ILMU : Pengajian Am NILAI : rasional, kerjasama, menghargai KNT : menyelesaikan masalah |
REFLEKSI | Majoriti pelajar dapat menyiapkan latihan dalam tempoh yang diberikan. |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI : KHAMIS
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 14.04.2011 |
KELAS | 4S3 |
MASA | 0815 - 0925 |
TAJUK | KARANGAN BERDASARKAN BAHAN RANGANGAN : Sebab-sebab pelajar perlu cemerlang dalam pelajaran. |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran, murid dapat : 1. Memberi ulasan tentang rajah yang diberi. 2. Mengenal pasti kehendak tugasan. 3. Menyatakan maklumat penting dalam setiap perenggan an pengenalan, huraian isi dan penutup berdasarkan kehendak tugasan. |
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 2.0 : 2.4 : Aras 1 (ii) 7.0 : 7.1 : Aras 1 (i) |
AKTIVITI |
|
SISTEM BAHASA | TATABAHASA : sintaksis KOSA KATA : prakarsa, |
PENGISIAN KURIKULUM | ILMU : Pendidikan Moral NILAI : kerajinan, kasih sayang, kerjasama KNT : Mengenal pasti sebab akibat |
REFLEKSI | Rangka karangan berjaya dihasilkan |
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
HARI : JUMAAT
MATA PELAJARAN | BAHASA MELAYU |
TARIKH | 15.04.2011 |
KELAS | 5S1 ( 0705 – 0815 ) 5K4 ( 0815 – 0925 ) 5K5 ( 1040 – 1140 ) |
TAJUK | KARANGAN RESPONS TERBUKA : Karangan Jenis Surat Kiriman Rasmi : Cadangan menangani salah laku dalam kalangan pelajar. |
OBJEKTIF | Pada akhir pelajaran, murid dapat : 1. Membaca soalan karangan untuk menentukan jenis karangan dan kehendak tugasan. 2. Mengenal pasti format penulisan karangan jenis surat kiriman rasmi. 3. Menyatakan maklumat penting dalam setiap perenggan an pengenalan, huraian isi dan penutup berdasarkan kehendak tugasan. |
FOKUS UTAMA FOKUS SAMPINGAN | 2.0 : 2.4 : Aras 1 (ii) 7.0 : 7.1 : Aras 1 (i) |
AKTIVITI |
|
SISTEM BAHASA | TATABAHASA : sintaksis KOSA KATA : kesufian, entiti, kebobrokan |
PENGISIAN KURIKULUM | ILMU : Pendidikan Moral/Islam NILAI : hormat-menghormati, kerjasama, hemah tinggi KNT : menjana idea |
REFLEKSI | Semua pelajar menyalin contoh karangan cemerlang. |
No comments:
Post a Comment